Weet jij eigenlijk wel of jouw website goed vindbaar is via Google? En zo ja, heb je enig idee op welke vlakken er nog verbetering te behalen is? Als het antwoord op deze vragen ‘nee’ is, is het wellicht een slim idee om een SEO check door Doublesmart te laten doen. Daar kunnen ze je namelijk precies vertellen hoe de zaken ervoor staan, en of jouw website voldoende is geoptimaliseerd voor zoekmachines. Je denkt waarschijnlijk dat je website er goed uitziet, en dat het makkelijk is voor mensen om jouw producten of diensten te vinden. Maar is dat wel echt zo? Weet je hoe jouw concurrenten scoren, en weet Google eigenlijk wel wat je te bieden hebt? Er spelen ontzettend veel zaken mee, waardoor het zeker aan te raden is deze gratis check uit te laten voeren.

Is mijn website gebruiksvriendelijk?

Een van de dingen waar ze bij Doublesmart op zullen letten is of jouw website gemakkelijk in gebruik is. Laadt hij snel? Is het menu overzichtelijk? Hebben alle pagina’s een duidelijke titel? Dit zijn allemaal dingen die belangrijk zijn voor je ranking. Bovendien moet de website volledig responsive zijn, oftewel: de opmaak moet automatisch veranderen als een bezoeker de website bekijkt op mobiel of tablet. Als dat al niet het geval is, is er zeker werk aan de winkel!

Is je content Google-vriendelijk?

Jij denkt misschien dat de teksten op je website duidelijk genoeg zijn. Klanten snappen wat je te bieden hebt, en ze zijn prettig om te lezen. Maar heb je er voldoende relevante zoektermen in verwerkt? En welke termen zijn eigenlijk slim om er überhaupt in te verwerken? En weet je eigenlijk hoe je gerelateerde zoektermen het slimst toepast, en hoe je deze kunt vinden? Allemaal zaken waar ze bij de SEO check op zullen letten. In veel gevallen zal dit betekenen dat je content geoptimaliseerd moet worden, en doorgaans zal er ook een zoekwoordenonderzoek gedaan moeten worden. Klinkt ingewikkeld, maar dat is het niet. Dit onderzoek is er puur om er achter te komen op welke termen jouw potentiële klanten voornamelijk zoeken, en hoeveel concurrenten deze termen reeds gebruiken.

Wat is je domain authority?

Los van of je website gebruiksvriendelijk is, heeft hij ook een eigen domain authority. Dit is een getal tussen de 0 en 100, dat in feite aangeeft wat de waarde van jouw domein is. Hoe hoger, hoe beter. Google laat namelijk het liefst websites met een relatief hoge DA zien in de zoekresultaten. Je kunt dit getal verhogen door aan linkbuilding te doen. Of dit nodig is zul je van de SEO expert horen nadat je de check hebt laten uitvoeren. Maar in principe kan het nooit kwaad om aan linkbuilding te doen, en heeft eigenlijk elke website er wel baat bij.  

Over de auteur

Gerelateerde berichten

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.