De technologie ontwikkelt zicht zeer snel en bedrijven moeten ervoor zorgen dat ze altijd alle trends en ontwikkelingen goed in de gaten houden om altijd op de hoogte te zijn en de beste service en producten aan te kunnen bieden. Er zijn de laatste tientallen jaren tal van extra communicatiekanalen bijgekomen waarop klanten met een bedrijf kunnen communiceren. Via diverse sociale media als Instagram, Facebook, Twitter en Whatsapp, maar ook via onlinechatfuncties op verschillende websites, wordt er tegenwoordig tussen bedrijf en klant gecommuniceerd. Ondanks al deze vele alternatieven is telefonie voor veel klanten nog steeds de meest gekozen contactmethode, omdat er hierbij sprake is van direct contact tussen klant en het bedrijf. Er zijn tal van verschillende mogelijkheden voor bedrijven van elke omvang met betrekking tot zakelijke telefonie. De meest gekozen constructie die steeds populairder wordt, is vaste telefonie via het internet, ook wel VoIP genoemd (Voice over IP).

Bespaar kosten met zakelijke telefonie via een VoIP set up

Natuurlijk wil je jouw klanten zo goed mogelijk van dienst zijn, en moet je als bedrijf de mogelijkheid bieden om klanten telefonisch te woord te staan. Het niet hebben van een telefoonnummer en niet bereikbaar zijn, kan imago schade opleveren en wekt doorgaans wantrouwen. Wanneer je kiest voor zakelijke telefonie via een VoIP pakket dan doe je in ieder geval op financieel gebied goede zaken. VoIP is verreweg de goedkoopste manier van zakelijke telefonie en de kosten zijn ook makkelijk te beheren en te controleren, omdat er gewerkt wordt met vaste maandbedragen. Wanneer je op dit moment een vaste lijn gebruikt dan is het zeker de moeite waard om de mogelijkheden van overstappen naar VoIP verder te bekijken, omdat hier een aanzienlijke kostenbesparing gedaan kan worden.

Mensen werken makkelijker vanuit huis en klanten worden beter bediend met een online telefooncentrale in de cloud

Het moderne werken is stukken flexibeler dan tien jaar geleden, steeds meer mensen willen flexibel zijn met betrekking tot de uren die er gewerkt worden en ook de locatie vanuit waar er gewerkt wordt. Met een hosted VoIP zakelijk oplossing kan deze flexibiliteit gefaciliteerd worden. Het doorschakelen naar mobiele telefoons is zeer eenvoudig, waardoor medewerkers vanaf overal ter wereld kunnen werken zolang er maar een goede internetverbinding is. Dit heeft ook als voordeel dat de bereikbaarheid eenvoudig is te vergroten. Mensen die stand-by diensten draaien of werken in de ‘daluren’ zijn eerder bereid dit te doen wanneer ze dit vanuit huis kunnen doen. Tot slot leveren de mogelijkheden van een online telefooncentrale in de cloud veel voordelen op voor de klantvriendelijkheid van de zakelijke telefonie. Met keuzemenu’s op maat kunnen wachttijden verkort worden en klanten aanzienlijk beter geholpen worden zonder van de ene naar de andere afdeling gestuurd te worden.

Over de auteur

Gerelateerde berichten

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.