Doosletters worden vaak toegepast als bedrijven reclame op de gevel van hun bedrijfspand willen toepassen. Helaas is de impact van de reclameboodschap lang niet altijd optimaal. Zonde, want gevelreclame is een investering die juist zoveel mogelijk klanten zou moeten opleveren. Hoe je dat kunt doen? Lees verder en je weet het.

Beperk je niet alleen tot je bedrijfsnaam

Doosletters worden vaak gebruikt om alleen de bedrijfsnaam te communiceren. Dat is verre van effectief. Want sommige bedrijfsnamen zeggen niets over de producten of diensten die een bedrijf verkoopt. Laat staan dat de bedrijfsnaam altijd iets zegt over het probleem dat je voor je doelgroep oplost.

Het is dus belangrijk dat je doosletters niet alleen moet gebruiken om je bedrijfsnaam te communiceren, maar ook om aan te geven welk probleem je oplost of welke producten of diensten je levert.

Daarnaast kun je een tagline gebruiken om je aanbod verder te verduidelijken. Een tagline is een korte zin die een sterk punt van jouw bedrijf benoemd. Denk bijvoorbeeld aan:

  • De goedkoopste
  • Het grootste assortiment in…
  • 24/7 bereikbaar

Enzovoorts. 

Kies altijd voor verlichte doosletters

Doosletters zonder verlichting zijn ‘s avonds niet zichtbaar waardoor eventuele voorbijgangers en dus potentiële klanten je boodschap niet kunnen zien. Daarom is het goed om altijd voor verlichte doosletters te kiezen.

Als je al doosletters zonder verlichting hebt, weet dan dat het mogelijk is om met behulp van ledspots de doosletters van onderaf te belichten.

Alternatieven voor doosletters

Doosletters kunnen zeer effectief zijn, maar het is goed om te weten dat er ook alternatieven zijn. Wil je bijvoorbeeld een stijlvollere vorm van gevelreclame, dan zijn freesletters een betere optie. Dit zijn namelijk smalle RVS letters die er veel stijlvoller uitzien dan doosletters.

Een ander alternatief voor doosletters zijn lichtbakken. Dit zijn vormen zoals een rechthoek, cirkel, vierkant of kubus met ingebouwde verlichting. Het grote voordeel van een lichtbak is dat je ze met de kopse kant op de gevel kunt monteren. Dat is ideaal als je met je bedrijf in een winkelstraat bent gevestigd. De boodschap is dan al van veraf zichtbaar.

Kies altijd voor kwaliteit

Gevelreclame dient er ten alle tijden strak uit te zien. Om daarvoor te zorgen is het belangrijk om voor gevelreclame van hoge kwaliteit te kiezen. Vermijd dus prijsstunters die vaak materialen gebruiken die bijvoorbeeld op den duur kunnen verkleuren door invloed van het zonlicht.

Laat je verder adviseren door een signbedrijf. Bij een signbedrijf werken professionals die dagelijks in de weer zijn met allerlei soorten gevelreclame en andere vormen van signing. Ze weten als geen ander hoe jouw reclameboodschap het beste visueel kunnen vormgeven en kunnen je adviseren over welke oplossing voor jou het beste is.

Over de auteur

Gerelateerde berichten

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.